Рекомендації щодо кузовного ремонту своїми руками

Будь-який автолюбитель рано чи пізно стикається з необхідністю ремонту свого авто.
Не секрет, що деякі ремонтні роботи можна зробити в умовах гаража самостійно, у тому числі кузовні.
Виходячи з пошкоджень, всі роботи з кузова можна умовно поділити на 3 типи:

Дрібні або локальні роботи (виправлення неглибоких вм’ятин без фарбування, усунення подряпин і відколів ЛКП, ремонт корозійних вогнищ).
Складні (повернення геометрії кузова, виправлення глибоких вм’ятин після ДТП, заміна дефектних деталей кузова та зварювальні роботи).
Відновлення лакофарбового покриття.
Дрібні кузовні роботи доцільно виконувати своїми руками, коли вийшов термін гарантійного обслуговування автомобіля, до того ж для їхнього виконання потрібно лише просторе приміщення та стандартний набір інструментів (шліфувальна машинка, шпателі різної м’якості, губки).
Одна з найчастіше виконуваних робіт локального рівня – усунення сколів та подряпин на поверхні. Насамперед місце дефекту потрібно очистити від бруду (проточною водою з милом за допомогою губки), а потім знежирити “Уайт-спіритом”. Далі м’яким гумовим шпателем акуратно наноситься шпаклівка. Коли шар шпаклівки просох повністю, приступають до ошкурування поверхні наждачним папером дрібного розміру частинок. Потім видаляється пил, наноситься шар ґрунтовки, і поверх неї – 2 шари фарби.
Складні кузовні роботи теж можна зробити самому, але важливо дотримуватися послідовності їх виконання:
Арматурні кузовні роботи – демонтаж деталей кузова, що підлягають ремонту. У випадку, коли ремонту підлягають незнімні частини кузова, знімають ті елементи, які можуть перешкоджати доступності до потрібного об’єкта (може знадобитися зняття обшивки салону, склопідйомників, замків, приладової панелі тощо). Краще фіксувати фото-або відеозйомкою процес розбирання кузова, це полегшить його збирання після ремонту.
Рихтувальні (бляшані) роботи. На цьому етапі усувають вм’ятини, сліди корозії металу, наварюють латки на наскрізні дефекти. У тих випадках, коли деталь кузова не піддається ремонту, її видаляють та замінюють аналогічною.
Готуємо автомобіль до фарбування. Робочу поверхню зачищають від старого ЛКП, дефект вирівнюється шпаклівкою, після чого потрібно відшліфувати та нанести шар ґрунту.
Фарбування деталі за допомогою фарбопульта. Ті ділянки, які не потрібно перефарбовувати, ретельно прикриваються захисною плівкою.
Як очистити кузов від слідів корозії
Роботу з позбавлення кузова іржі слід виконувати в захисних окулярах і гумових рукавичках, оскільки є ризик попадання хімічного складу.
Перед нанесенням реагентів уражені іржею ділянки потрібно ретельно промити автошампунем і залишити до повного висихання. Потім наждачним папером з великими частинками або металевою щіткою потрібно пройтися всіма проблемними місцями кузова. Якщо корозія велика, краще взяти шліфувальну машинку з насадкою на основі пластику або абразивне коло – це прискорить процес очищення.
Після повного очищення на усі пошкоджені корозією місця нанести реагент – перетворювач іржі. Після закінчення 2-3 годин іржа розчиняється, і хімічний шар змивається струменем води або вологою ганчіркою.
Наварювання латок у гаражних умовах
Діри діаметром більше 7 см, як правило, не латають, така деталь відразу йде під заміну, а в інших випадках латку підбирають трохи більшого розміру, ніж пошкодження. Для зварювання використовують зварювальний апарат (якщо лист металу товстий) або паяльник із застосуванням олова (у разі, коли метал тонкий). Латка апаратом приварюється суцільним швом. Автотехцентр у СВАО прийде на допомогу, якщо виникнуть проблеми під час самостійного ремонту.

Comments are closed.