Перевірка справності реле, що втягує.

Якщо автомобіль не заводиться, ймовірна причина – поломка реле, що втягує.
Не варто відразу дзвонити в автотехцентр у Бібіреві, усунути поломку під силу будь-якому водію, достатньо знати, як влаштований цей елемент стартера.
Як працює пристрій, що втягує

Реле у більшості автомобілів вмонтовано у корпус стартера. Котушка запалювання, розташована всередині реле, створює навколо себе магнітне поле, яке приводить у рух якір стартера. При цьому зворотна пружина стискається і штовхає важіль, що переміщає муфту вільного ходу. У момент запуску двигуна ланцюг розмикається, магнітне поле слабшає, і пружина переводить якір з муфтою в початкове положення.
На поломку реле вказують такі моменти:
У момент запуску мотора стартер продовжує працювати з чутим дзижчанням і на великій швидкості.
При спробі ввімкнути запалення ясно чути клацання, а стартер при цьому нерухомий. Клацання може взагалі бути відсутнім.
При повороті ключа стартер обертається вхолосту, а махове колесо в цей момент не рухається.
Реле, що втягує, ушкоджується з різних причин (фізичне зношування деталі, перегорання обмоток, пригорання пластин тощо).
Найчастіше відбуваються такі проблеми:
виходить з ладу корпус, якір чи магніт з обмоткою;
обриваються контакти;
послаблюється зворотна пружина.
Перевірка реле без демонтажу стартера
Спочатку потрібно переконатися, чи немає обриву проводів, що з’єднують. Потім при повороті ключа в замку запалювання потрібно уважно прислухатися: дзвінке клацання означає, що реле працездатне.
Якщо при натисканні стартер не обертається, ймовірно, підгоріли контактні пластини. Впевнитись у цьому можна, від’єднавши клему із замка та здійснивши подачу струму з акумулятора безпосередньо до стартера. При обертанні напрошується висновок про поломку пристрою, що втягує.
Перевірка реле під час демонтажу стартера
До зняття корпусу стартера потрібно переконатися, чи надійно з’єднані клеми і перевірити, чи не закінчився заряд акумулятора. Якщо під час огляду виявлено сліди окислення на акумуляторі, його контактах чи клемах, їх потрібно зачистити. Потім від стартера потрібно від’єднати проводку, відкрутити болти. Знятий стартер потрібно обтерти сухим ганчір’ям від бруду, а контакти позбавити слідів окислення за допомогою дрібнозернистого наждакового паперу.
Перевірка здійснюється поетапно:
Стартер розміщувати поблизу акумулятора.
З’єднати проводами для прикурювання клеми АКБ відповідно до контактів корпусу реле, що втягує.
Взяти вільний кінець мінусового дроту і доторкнутися до стартера.
Спостерігати та прислухатися до роботи (клацання говорить про те, що реле справно).
Втягуючий пристрій може бути розбірним та нерозбірним. І якщо поломка нерозбірного реле змушує нас купувати нову запчастину, то несправність розбірного дає шанс повернути влаштуванню працездатність.
Розібрати та відремонтувати реле не так складно, як спочатку може здатися. По-перше, потрібно зняти кришку корпусу. Якщо є потреба, потрібно відпаяти кінці обмоток котушки. Знявши кришку, обов’язково перевірте стан силових контактів. Якщо виявилося підгорання, їх зачищають шматочком наждакового паперу. Якщо ступінь зношування контактів дуже високий, їх потрібно замінити новими.
Налагодити роботу реле, що втягує, – завдання цілком доступне для кожного автолюбителя, важливо лише дотримуватися порядку у виконанні діагностики і при ремонті. Успішна спроба відремонтувати несправне реле дозволить заощадити кошти, а це сьогодні важливо.

Comments are closed.